קר בחוץ חם מבפנים!

כיצד לחמם את הגוף מבפנים כשקר בחוץ? ליאת פיליפסון

הטמפרטורות יורדות, החורף כבר ממש כאן, הוצאתי מהארון את כל הסוודרים מהתקופה בה התגוררתי בניו יורק ועדיין קר לי. איך זה יכול להיות? כיצד יכולתי להסתובב במנהטן בחורף במינוס עשר מעלות וכאן אני קמה בבוקר ויוצאת לחמש דקות לפזר את הילדים לגן ולבתי הספר וכולי קפואה ואז, פתאום גם מגיח לו יום כזה אביבי, השמש זורחת והטמפרטורות עולות, אני פושטת את המעיל והולכת עם חולצה דקה ומיד חשה את הנזלת מצטברת. אז מה עושים? כיצד מאזנים בין הקור בחוץ ועדיין שומרים על החום שבפנים?

אחד הדגשים ביוגה היא החשיבות בשמירה על איזון. איזון בין הגוף לנפש, בין צד ימין – הגברי לבין צד שמאל הנשי, בין מוח ימין הרגשי לבין מוח שמאל המעשי ובין שאר הניגודים שמרכיבים את האני שלנו. אחד התרגילים הכי בסיסיים לשמירה על האיזון הזה הוא "נאדי שודאנה" – נשימת נחירים מתחלפת. זהו תרגיל נשימה שניתן לבצע בכל מקום ובכל שעות היום ומספיקות גם חמש דקות לתרגל אותו. מעבר לעובדה שהוא מרגיע מאוד, במהותו הוא מאזן בין ערוצים אנרגטיים בצד ימין של הגוף לבין אותם ערוצים בצד שמאל, כמו גם משפיע על מוח ימין ושמאל ומאפשר להרבה פראנה (אנרגיית החיים) להיכנס לתוך הגוף.

אז כדי לחמם את הגוף ואת הנפש נסו את הטיפים הבאים:

  • דאגו להתלבש חם והעדיפו בדים טבעיים
  • העדיפו מזונות מחממים כדוגמת: ירקות מבושלים ובמיוחד ירקות שורש, תבשילים או מרקים על בסיס קטניות ודגנים מלאים
  • שתו הרבה תה צמחים, שלבו תבלינים, שורשים ועלים טריים כמו קינמון, כורכום, ג'ינגר
  • העדיפו מים פושרים על מים קרים
  • הרגיעו עצמכם באמבט מחמם, הוסיפו: כף מלח גס, כוס חלב וכמה טיפות של שמן ארומטי כגון לבנדר
  • קבלו עיסוי באמצעות שמן שומשום חם ממעסה איורוודי או מבן הזוג שלכם וזכו גם במנת אינטימיות
  • בלו יותר בחיק המשפחה הקרובה ועסקו יחדיו בפעילות מחממת את הלב כגון הכנת ארוחה משפחתית או אפיה ביחד עם הילדים
  • עשו מעשה טוב, פתחו את הלב והעניקו מעצמכם למישהו אחר מבלי לצפות לתמורה
  • ולהשלמת האיזון ולהטמעתו גם בפן הגופני וגם בפן הנפשי, נסו את המקבץ הבא של תרגילי הנשימה והיוגה אשר מפעילים ופותחים את מרכז מקלעת השמש וצ'אקרת הלב עליהם עבדנו בשיעורים האחרונים:

1.      נאדי שודנה – 5 סיבובים (סיבוב אחד: שאיפה מנחיר שמאל, נשיפה מנחיר ימין, שאיפה מנחיר ימין, נשיפה מנחיר שמאל)

2.      נאואסאנה – תנוחת הסירה ברגליים שירות כמו בתמונה או בברכיים כפופות וידיים אוחזות מתחת לברכיים לתנוחה רכה יותר

3.      פיתול מחמם – מיצאו קיר, שבו עם הצד הימני שלכם כאשר הוא קרוב לקיר, שאפו הרימו את הידיים למעלה ועם הנשיפה מקמו את שתי כות הידיים על הקיר והתפתלו.

ולאלו המקוררים והמצוננים מביניכם, או הסובלים מסינוסיטיס וכאבי ראש, נסו את הרצף הבא להקלה על הסימפטומים:

1.      כלב מביט לאחור עם בולסטר או כר מתחת לראש לתמיכה. בהתחלה תרגישו לחץ בראש או בסינוסים אבל בהמשך התרגול הלחץ יחלוף ותחושו טוב יותר

2.      עמידת ראש – רצוי לתרגל בסמוך לקיר או לחילופין לשכב על הגב כאשר הרגליים עומדות על הקיר (ויפאריטה קרני)

3.      נר או עמידת כתפיים

שיהיה סופ"ש חמים ונעים מבפנים!

ליאת

הפוסט הזה פורסם בתאריך Uncategorized. קישור קבוע.

סגור לתגובות.