מהי יוגה ומדוע לתרגלה?

cro meditating in the temple virkshasana in shivenenda ashra

משמעות המילה יוגה בסנסקריט הינה איחוד – איחוד ביני לבין כל הסובב אותי, בין גוף לנפש, בין שלל הניגודים הטמונים בתוכי…

אנשים רבים סבורים שיוגה הינה רק ישיבה במדיטציה או לחילופין, סוג של מתיחות ותרגול לגמישים בלבד. על אף שמדיטציה ומתיחות הן ללא ספק חלק נכבד מתרגול היוגה, היוגה בין היתר מסייעת לאיזון בין גוף לנפש, משלבת בין חוזק וגמישות, משפרת את היציבות ושיווי המשקל, שומרת על בריאות הגוף, מעצימה את החיוניות, מסייעת להפחתת רמת המתח בגוף ומשפרת את רמת האנרגיה וההרגשה הכללית.

תהליך זה מתבצע ברובו באמצעות סדרה של תנוחות הנקראות ביוגה: אסאנות ותרגילי נשימה המכונה פראנהיאמה. לכל אסאנה יש את התועלת וההשפעה הפיזית שלה על חלקים שונים בגוף. בכל תנוחה ממוקמים האיברים בגוף בצורה מסויימת וכך התנוחות מחממות, מצננות, מרחיבות ומכווצות, מרגיעות ומפעילות את המערכות השונות בגוף.

תוך ביצוע תנוחות היוגה ותרגילי הנשימה אנו משקיטים את התודעה ומנסים לשחרר את הגוף ממגבלותיו הפיזיות ובכך להשיג שלוות נפש. ראוי לציין כי התרגול הפיזי ותרגילי הנשימה הם רק שני נדבכים מתוך 8 צלעות היוגה על פי פטאנגאלי (הנדבכים השונים כוללים קודים מוסריים, ריכוז ומדיטציה)

שיעורי היוגה ביוגהמה נפתחים בשיח על נושא מסויים הלקוח מתוך הפילוסופיה של היוגה ואשר קושר את השיעור מתחילתו ועד סופו. תחילת התרגול משולב בתרגילי ריכוז ומדיטציה ותרגול נשימות, לאחריו מגיע התרגול הפיזי של התנוחות השונות ובסופו ההרפיה המרגיעה.

מחקרים מוכיחים כי שילוב היוגה באופן קבוע יביא:

  • להורדת רמת המתח בגוף
  • לשיפור הריכוז
  • להעלאת רמת האנרגיה
  • לשיפור ניכר בחוזק, בגמישות ובאיזון ביניהם
  • לחיזוק הביטחון העצמי
  • לתחושה כללית טובה יותר
  • להרגעת הגוף והנפש

לסיכום, היוגה ניתנת לתרגול בכל גיל ובכל מצב גופני, גם אם אתם חדשים לגמרי בתחום. לכל אחד ניתנת האפשרות לתרגל ברמה המתאימה לו ולגופו. הגוף הפיזי שלנו שונה וביוגה כל תנוחה ניתנת להתאמה לפי השוני במבנה וברמה.

יוגה אמורה להיות חוויה נעימה ומהנה, היו פתוחים ומוכנים להתנסות חדשה ואולי גם אתם תתאהבו בתורה המופלאה הזו.

לקביעת שיעור ניסיון, צרו קשר עם ליאת: 054-5256110

נמסטה, ליאת.

סגור לתגובות.